პროექტ გაკვეთილები

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
თამარი გვიჭიანი
რაიონი
მესტიის რაიონი
სკოლა
ხაიშის საჯარო სკოლა 2013-2014ს.წ
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
საქართველოს კუთხეები
თემის შინაარსი
     მოსწავლეები კვლევის საფუძველზე შეისწავლიან საქართველოს კუთხეებს, მათ კონტრასტულ მახასიათებლებს, ადმინისტრაციულ რაიონებს, ბუნებას, კუთხურ ტრადიციებს მათ განსხვავებულ მახასიათებლებს, დღესასწაულებს, ჰავას და გეოგრაფიულ მდებარეობას. პროექტის განხორციელების პერიოდში        მოსწავლეები გააკეთებენ ჩანაწერებს, გააკეთებენ საპრეზენტაციო სლაიდებს, გააფორმებენ სურათებს საკუთარი მოსაზრებებითა და ნასწავლი ინფორმაციის დახმარებით. შადგენენ მულტიმედიურ პრეზენტაციებს და დიაგრამებს საქართველოს კუთხეების მოსახლეობის რაოდენობის  შესადარებლად. მოიძიებენ ინფორმაციას კუთხური ტრადიციების, ჩაცმულობისა და სიმღერების შესახებ.  ასევე მათი კლიმატური განსხვავევების შესახებ.. გამოუშვებენ ბუკლეტებს  საქართველოს კუთხეების შესახებ.  შეიცნობენ საკუთარი სამშობლოს უნიკალურობას.
საგანი
მშობლიური ენა,  ინტეგრირება  ბუნება ხელოვნება
დონე/კლასი  
მე-4/5 კლასი
Text Box: Module 2: შეარჩიეთ სტანდარტები, შეიმუშავეთ ამოცანები და სასწავლო პროგრამის განმსაზღვრელი კითხვები  მოდულისთვის. დაუბრუნდით, მოცემ გრაფას შემდეგ მოდულებზე მუშაობის პროცესში.განხორციელების დროის ჩარჩო
ორი კვირა 6/ 45წუთიანი გაგვეთილი
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ასახელებს ნაწარმოების თემას;
·         ავლებს პარალელს თემატურად მსგავს ნაწარმოებებთან;
·         მსჯელობს მისთვის საინტერესო საკითხების შესახებ და გამოხატავს საკუთარ  პოზიციას;
·         აფასებს ნაწარმოებში განვითარებულ მოვლენებს სხვადასხვა პერსონაჟის პოზიციიდან;
·         ამოიცნობს და ასახელებს მარტივ მხატვრულ სიმბოლოებს.

ერთმანეთთან დაკავშირება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათს ურთიერთმიმართებაზე; აქვს მედიაწიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აკვირდება ტექსტზე დართულ ილუსტრაციებს და მსჯელობს, რამდენად ასახავს ილუსტრაცია ტექსტის განწყობას, რას გვეუბნება იგი ტექსტში აღწერილი ადგილის, დროის, ამბის, პერსონაჟთა ხასიათების, მათი ურთიერთდამოკიდებულებისა და ემოციების შესახებ; აფასებს, რამდენად ეხმარება მას ილუსტრაცია ტექსტის აღქმაში და/ან იძლევა თუ არა იგი დამატებით მასალას ტექსტის შესახებ;
·         ილუსტრაციებზე დაყრდნობით გამოთქვამს ვარაუდს უცნობი / შესასწავლი ტექსტის შინაარსის, თემატიკის, ადგილის, დროის, პერსონაჟთა ხასიათების, ურთიერთდამოკიდებულებისა და ემოციების შესახებ; ტექსტის გაცნობის შემდეგ მსჯელობს, რამდენად გამართლდა მისი ვარაუდი;
·         ქმნის წაკითხული ან მოსმენილი ტექსტის ილუსტრაციას/ილუსტრაციებს (შესაძლებელია, კომპიუტერული გრაფიკული რედაქტორის გამოყენებით); ახსნის, რა კავშირშია მის მიერ შექმნილი ილუსტრაცია/ილუსტრაციები ტექსტთან ან ტექსტის ცალკეულ ეპიზოდთან;
·         ქმნის სხვადასხვა სახის მიზნობრივ ტექსტებს (მაგალითად, სარეკლამო განცხადებას, მოსაწვევს სასკოლო ღონისძიების პრეზენტაციაზე და სხვ.)  ელექტრონულ ფორმატში, სათანადოდ აფორმებს მათ  და დააგზავნის თანაკლასელებთან ელექტრონული ფოსტით;
·         აკვირდება და აფასებს თანატოლის მიერ შექმნილ მიზნობრივ ტექსტს იმ თვალსაზრისით, თუ რამდენად უწყობს ხელს ტექსტის სტრუქტურა მისი შინაარსის აღქმას  (ილუსტრაციისა და ტექსტის ურთიერთმიმართების, შრიფტის სახესხვაობის, რუბრიკების, ტექტის აბზაცებად/სვეტებად დაყოფის, ნაწილების დასათაურებისა და ა.შ. საფუძველზე).

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა


თემატური კითხვები


           შინაარსობრივი კითხვები
რატომ არის საქართველო კონტრასტების ქვეყანა?

რა ვიცით საქართველოს კუთხეების შესახებ?
რა განსხვავებაა სხვადასხვა კუთხის მცხოვრებ ქართველებს შორის?
განსხვავდება თუ არა კუთხური დიალექტი ერთმანეთისაგან?

განსხვავდება თუ არა ტრადიციები ან დღესასწაულები ერთმანეთისაგან?
რამდენ ადმინისტრაციულ რაიონად იყოფა საქართველო?





შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუდაწერეთ შეფასების გეგმა და განავითარეთ შემაჯამებელი შაობის დასრულების შემდეგ










შეკითხვების დასმა
. ვ-მ-ვ ცხრილი
.დღიური
·   კვლევის რუბრიკა;
·   ბროშურის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და რუბრიკა.

·   ვ-მ-ვ ცხრილი;
·   სასწავლო ცხრილები ჩანაწერებისთვის;
·   კვლევის რუბრიკა.

·   ბროშურის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და რუბრიკა;
·   პრეზენტაციის რუბრიკა.
·   პრეზენტაციის რუბრიკა;
შეკითხვების დასმა.
·   ვ-მ-ვ ცხრილი;








შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
Text Box: მოდული 4: განსაზღვრეთ მოსწავლეების სამიზნე ჯგუფი  და შეიმუშავეთ სასწავლო პროცედურები. 

შეფასება მიმდინაეე, დანმავითარებელი და განმსაზღვრელი
დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
·         მნიშვნელოვანია უფროსების დახმარება წერითი და ტექნოლოგიურ დავალებების შესრულებისას.
·         უზრუნველყავით უფროსების დახმარება და დამატებითი დრო დავალებების შესრულების და შესწორების მიზნით.
·         შექმნით წყვილში მუშაობის შესაძლებლობები.

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)


·         ითანამშრომლეთ ინგლისურის მასწავლებელთან, მოსწავლეების მიერ გამოსაყენებელი ძირითადი ტერმინების თარგმნის მიზნით.
·         გააკარით ტერმინების თარგმანი საკლასო ოთახში ყველა მოსწავლისთვის გასაცნობად.
·         უზრუნველყავით ინგლისურის მასწავლებლის ჩართულობა მეცნიერული ცნებები ასახსნელად.                           
·         მიეცით შესაძლებლობა ორენოვან მოსწავლეებს, უკარნახონ საჟურნალო ჩანაწერები ინგლისურის მასწავლებელს, ან სხვა ბილინგვურ მოსწავლეს.
·         მიიღეთ მოსწავლის დავალებები მშობლიურ ენაზე  (რომელიც შემდეგ ითარგმნება), ან ნახატებით შესრულებული.
მოახდინეთ დავალებების ადაპტირება, ან შემოკლება, ან საჭიროების შემთხვევაში, განსაზღვრეთ მეტი დრო შესასრულებლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
დაავალეთ მოსწავლეებს მოაგვარონ ტექნიკური საშუალებების გამართვა მობილიზება.
მიანდეთ მათ ლიდერობა  შესთავაზეთ მოსწავლის ნამუშევრების პრეზენტაცია, ასევე საპასუხისმგებლო დავალებები დაავალეთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
სასწავლო პროცედურები
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.







ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
სასკოლო სახელბძღვანელოები, საბავშვო ენციკლოპედია, ინფორმაციული ატლასი,
ინვენტარი/მასალები
თაბახები, სხვადასხვა რუკები.
ინტერნეტრესურსები
www.vikipedia.com
სხვა რესურსები
ექსკურსიაზე  მოპოვებული ინფორმაცია. ისტორიისა და გეოგრაფიის მასწავლებელთა
კონსულტაცია





სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
თამარი გვიჭიანი
რაიონი
მესტიის რაიონი
სკოლა
ხაიშის საჯარო სკოლა 2013-2014ს.წ
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
საქართველოს კუთხეები
თემის შინაარსი
     მოსწავლეები კვლევის საფუძველზე შეისწავლიან საქართველოს კუთხეებს, მათ კონტრასტულ მახასიათებლებს, ადმინისტრაციულ რაიონებს, ბუნებას, კუთხურ ტრადიციებს მათ განსხვავებულ მახასიათებლებს, დღესასწაულებს, ჰავას და გეოგრაფიულ მდებარეობას. პროექტის განხორციელების პერიოდში        მოსწავლეები გააკეთებენ ჩანაწერებს, გააკეთებენ საპრეზენტაციო სლაიდებს, გააფორმებენ სურათებს საკუთარი მოსაზრებებითა და ნასწავლი ინფორმაციის დახმარებით. შადგენენ მულტიმედიურ პრეზენტაციებს და დიაგრამებს საქართველოს კუთხეების მოსახლეობის რაოდენობის  შესადარებლად. მოიძიებენ ინფორმაციას კუთხური ტრადიციების, ჩაცმულობისა და სიმღერების შესახებ.  ასევე მათი კლიმატური განსხვავევების შესახებ.. გამოუშვებენ ბუკლეტებს  საქართველოს კუთხეების შესახებ.  შეიცნობენ საკუთარი სამშობლოს უნიკალურობას.
საგანი
მშობლიური ენა,  ინტეგრირება  ბუნება ხელოვნება
დონე/კლასი  
მე-4/5 კლასი
Text Box: Module 2: შეარჩიეთ სტანდარტები, შეიმუშავეთ ამოცანები და სასწავლო პროგრამის განმსაზღვრელი კითხვები  მოდულისთვის. დაუბრუნდით, მოცემ გრაფას შემდეგ მოდულებზე მუშაობის პროცესში.განხორციელების დროის ჩარჩო
ორი კვირა 6/ 45წუთიანი გაგვეთილი
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ასახელებს ნაწარმოების თემას;
·         ავლებს პარალელს თემატურად მსგავს ნაწარმოებებთან;
·         მსჯელობს მისთვის საინტერესო საკითხების შესახებ და გამოხატავს საკუთარ  პოზიციას;
·         აფასებს ნაწარმოებში განვითარებულ მოვლენებს სხვადასხვა პერსონაჟის პოზიციიდან;
·         ამოიცნობს და ასახელებს მარტივ მხატვრულ სიმბოლოებს.

ერთმანეთთან დაკავშირება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათს ურთიერთმიმართებაზე; აქვს მედიაწიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აკვირდება ტექსტზე დართულ ილუსტრაციებს და მსჯელობს, რამდენად ასახავს ილუსტრაცია ტექსტის განწყობას, რას გვეუბნება იგი ტექსტში აღწერილი ადგილის, დროის, ამბის, პერსონაჟთა ხასიათების, მათი ურთიერთდამოკიდებულებისა და ემოციების შესახებ; აფასებს, რამდენად ეხმარება მას ილუსტრაცია ტექსტის აღქმაში და/ან იძლევა თუ არა იგი დამატებით მასალას ტექსტის შესახებ;
·         ილუსტრაციებზე დაყრდნობით გამოთქვამს ვარაუდს უცნობი / შესასწავლი ტექსტის შინაარსის, თემატიკის, ადგილის, დროის, პერსონაჟთა ხასიათების, ურთიერთდამოკიდებულებისა და ემოციების შესახებ; ტექსტის გაცნობის შემდეგ მსჯელობს, რამდენად გამართლდა მისი ვარაუდი;
·         ქმნის წაკითხული ან მოსმენილი ტექსტის ილუსტრაციას/ილუსტრაციებს (შესაძლებელია, კომპიუტერული გრაფიკული რედაქტორის გამოყენებით); ახსნის, რა კავშირშია მის მიერ შექმნილი ილუსტრაცია/ილუსტრაციები ტექსტთან ან ტექსტის ცალკეულ ეპიზოდთან;
·         ქმნის სხვადასხვა სახის მიზნობრივ ტექსტებს (მაგალითად, სარეკლამო განცხადებას, მოსაწვევს სასკოლო ღონისძიების პრეზენტაციაზე და სხვ.)  ელექტრონულ ფორმატში, სათანადოდ აფორმებს მათ  და დააგზავნის თანაკლასელებთან ელექტრონული ფოსტით;
·         აკვირდება და აფასებს თანატოლის მიერ შექმნილ მიზნობრივ ტექსტს იმ თვალსაზრისით, თუ რამდენად უწყობს ხელს ტექსტის სტრუქტურა მისი შინაარსის აღქმას  (ილუსტრაციისა და ტექსტის ურთიერთმიმართების, შრიფტის სახესხვაობის, რუბრიკების, ტექტის აბზაცებად/სვეტებად დაყოფის, ნაწილების დასათაურებისა და ა.შ. საფუძველზე).

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა


თემატური კითხვები


           შინაარსობრივი კითხვები
რატომ არის საქართველო კონტრასტების ქვეყანა?

რა ვიცით საქართველოს კუთხეების შესახებ?
რა განსხვავებაა სხვადასხვა კუთხის მცხოვრებ ქართველებს შორის?
განსხვავდება თუ არა კუთხური დიალექტი ერთმანეთისაგან?

განსხვავდება თუ არა ტრადიციები ან დღესასწაულები ერთმანეთისაგან?
რამდენ ადმინისტრაციულ რაიონად იყოფა საქართველო?





შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუდაწერეთ შეფასების გეგმა და განავითარეთ შემაჯამებელი შაობის დასრულების შემდეგ










შეკითხვების დასმა
. ვ-მ-ვ ცხრილი
.დღიური
·   კვლევის რუბრიკა;
·   ბროშურის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და რუბრიკა.

·   ვ-მ-ვ ცხრილი;
·   სასწავლო ცხრილები ჩანაწერებისთვის;
·   კვლევის რუბრიკა.

·   ბროშურის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და რუბრიკა;
·   პრეზენტაციის რუბრიკა.
·   პრეზენტაციის რუბრიკა;
შეკითხვების დასმა.
·   ვ-მ-ვ ცხრილი;








შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
Text Box: მოდული 4: განსაზღვრეთ მოსწავლეების სამიზნე ჯგუფი  და შეიმუშავეთ სასწავლო პროცედურები. 

შეფასება მიმდინაეე, დანმავითარებელი და განმსაზღვრელი
დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
·         მნიშვნელოვანია უფროსების დახმარება წერითი და ტექნოლოგიურ დავალებების შესრულებისას.
·         უზრუნველყავით უფროსების დახმარება და დამატებითი დრო დავალებების შესრულების და შესწორების მიზნით.
·         შექმნით წყვილში მუშაობის შესაძლებლობები.

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)


·         ითანამშრომლეთ ინგლისურის მასწავლებელთან, მოსწავლეების მიერ გამოსაყენებელი ძირითადი ტერმინების თარგმნის მიზნით.
·         გააკარით ტერმინების თარგმანი საკლასო ოთახში ყველა მოსწავლისთვის გასაცნობად.
·         უზრუნველყავით ინგლისურის მასწავლებლის ჩართულობა მეცნიერული ცნებები ასახსნელად.                           
·         მიეცით შესაძლებლობა ორენოვან მოსწავლეებს, უკარნახონ საჟურნალო ჩანაწერები ინგლისურის მასწავლებელს, ან სხვა ბილინგვურ მოსწავლეს.
·         მიიღეთ მოსწავლის დავალებები მშობლიურ ენაზე  (რომელიც შემდეგ ითარგმნება), ან ნახატებით შესრულებული.
მოახდინეთ დავალებების ადაპტირება, ან შემოკლება, ან საჭიროების შემთხვევაში, განსაზღვრეთ მეტი დრო შესასრულებლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
დაავალეთ მოსწავლეებს მოაგვარონ ტექნიკური საშუალებების გამართვა მობილიზება.
მიანდეთ მათ ლიდერობა  შესთავაზეთ მოსწავლის ნამუშევრების პრეზენტაცია, ასევე საპასუხისმგებლო დავალებები დაავალეთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
სასწავლო პროცედურები
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.






ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      

ბეჭდვითი მასალები
სასკოლო სახელბძღვანელოები, საბავშვო ენციკლოპედია, ინფორმაციული ატლასი,
ინვენტარი/მასალები
თაბახები, სხვადასხვა რუკები.
ინტერნეტრესურსები
www.vikipedia.com
სხვა რესურსები
ექსკურსიაზე  მოპოვებული ინფორმაცია. ისტორიისა და გეოგრაფიის მასწავლებელთა
კონსულტაცია



No comments:

Post a Comment